تاثیر استفاده از کتاب داستان های انگلیسی درفعالیت های مختلف در آموزش زبان

0
1329
تاثیر داستان کوتاه در یادگیری زبان
تاثیر داستان کوتاه در یادگیری زبان
تاثیر داستان کوتاه در یادگیری زبان
تاثیر داستان کوتاه در یادگیری زبان
 
 
 
 
 

 تأثیر استفاده از کتابهای داستان انگلیسی در دوره های انگلیسی با تطبیق آنها در فعالیت های مختلف در موفقیت زبان خارجی دانش آموزان
  
  
 تحولات آموزشی که به عنوان بازتاب تحولات علمی و تکنولوژیکی به نظر می رسد ، نوآوری های زیادی را در آموزش زبان های خارجی به ارمغان آورد ، غنای مطالب در آموزش زبان های خارجی ، سازگاری تحولاتی را که در آموزش و پرورش با آموزش زبان زندگی کرده اند ، ساده تر کرده است. در نتیجه این ، معلمان می توانند از تکنیک ها و مطالب مختلفی استفاده کنند که هر روز در حال تدوین هستند و می توانند روش های مؤثری برای ایجاد یادگیری معنادار در دانش آموزان خود پیدا کنند. روش های مختلف یادگیری با در نظر گرفتن تفاوت های فردگرایانه ، تحقیقات را ارائه می دهند. در این مطالعات ، استراتژیهای یادگیری دانش آموزان و سبکهای یادگیری سعی شده است تا تعیین شود . یافته های این پژوهش ها که در آموزش زبان های خارجی معتبر است ، دانش آموز را به کانون توجه آموزش تبدیل می کند. "تئوری هوش چندگانه" به عنوان مبنای مطالعاتی كه در این زمینه انجام شده است نیز از همین واقعیت دفاع می كند. براساس این نظریه ، هوش یک بعد نیست ، بلکه برعکس ، چند بعدی است . هر کودک توانایی توسعه در یک زمینه یا بیش از یک زمینه را دارد (گاردنر ، ۱۹۹۳). معلمان در نتیجه اختلاف بین افراد ، با دانش آموزانی روبرو می شوند که انواع مختلفی از هوش در کلاسهای زبان خارجی دارند. هر دانش آموز رشته ای دارد که در آن بتواند بهتر باشد ، با مشاهده عملکرد کلاس آنها می توان این وضعیت را تعیین کرد. در حالی که برخی از دانش آموزان مشاهده می کنند که در زمینه های کلامی مانند شعر و آهنگسازی خوب عمل می کنند ، برخی از آنها توانایی موسیقی و هنر را دارند. در صورت برنامه ریزی معلمان با توجه به این تفاوت های یادگیری ، یادگیری معنی دار برای دانش آموزان فراهم می شود و همچنین می توان کیفیت آموزش را افزایش داد. ارائه یادگیری دائمی تنها با انتخاب تکنیک ها و مطالب مربوط به سطح یادگیری ، سبک ها و استراتژی های یادگیری و انواع هوش دانش آموزان می تواند تحقق یابد.
 از آنجا که فرایند تهیه یادگیری-تدریس متعلق به معلمان در چارچوب برنامه درسی منتشر شده است ، معلمان زبان خارجی باید با در نظر گرفتن سطح آمادگی ، آرزوها و انتظارات خود ، محیط های یادگیری مرتبط را برای دانش آموزان فراهم کنند. معلمان باید مراقب اختلاف دانش آموزان باشند و تدریس و ارزیابی را به صورت فردی انجام دهند (دمیرل ، ۲۰۰۷). آنها باید تکنیک ها ، منابع و متریال متفاوتی را ایجاد کنند که یادگیری دائمی را با استفاده از تجزیه و تحلیل نیازهای دانش آموزان و انواع هوش به جای استفاده از تکنیک ها و مواد سنتی در کلاس های خود ایجاد کند. آهنگ ها ، بازی ها و داستان هایی از منابع مختلفی که با این ایده تهیه شده اند ، در آموزش زبان های خارجی استفاده می شود و تأثیر مثبت آنها در آموزش مشاهده می شود. بازی ها و آهنگ های موجود در این منابع ، دانش آموزان جوان را قادر می سازد با تبدیل محیط یادگیری به یک موقعیت سرگرم کننده برای دانش آموزان ، نگرش مثبتی نسبت به زبان های خارجی نشان دهند ، اینها فعالیت های سرگرم کننده ای است که در جلب توجه دانش آموزان و ارائه سهم خود در دوره (آرا ، ۱۳۸۸). کتاب های داستان که درک زبان خارجی و بیان خودشان برای دانش آموزان را ساده می کند ، مدت طولانی است که در کلاس استفاده می شود. داستان ها مواد آموزشی هستند که یادگیری مؤثر با واقعیت ، شناخت و سرگرمی آنها فراهم می کند (روسیتر ، ۲۰۰۲). داستانها علاوه بر فراهم کردن یادگیری مؤثر ، پیشرفت آگاهی ، ارتباط و فرهنگ را با تطبیق آنها در دوره ها فراهم می کنند (جورجیو و وردگو ، ۲۰۱۱). معلمانی که در دوره های خود از داستان استفاده می کنند می توانند اهداف آموزشی ، مفاهیم یا ایده هایی را در مورد یک داستان ترتیب دهند (سبان ، ۱۳۸۴: ۱۰۶). قرار دادن داستان ها در دوره های زبان های خارجی از این طریق این امکان را برای آنها فراهم می کند که با ارائه تفکر به آنها یادگیرنده مجهز شوند 
داستان ها همچنین با کمک به مهارت های درک ، موفقیت زبان خارجی را تأثیر می گذارند (Haven and ، ۲۰۰۷: ۳۸). داستانهایی که برای دانش آموزان با هوش کلامی غالب روبرو هستند همچنین می توانند با یادگیری مهارت های دیداری ، شنیداری و کینستزیکی دانش آموزان با استفاده از تکنیک ها و فعالیت های مختلف سازگار ، محیط یادگیری معناداری را ایجاد کنند. در حالی که داستان ها به عنوان یک ماده برای توسعه مهارت های خواندن و درک اساس استفاده می شوند ، می توانند به متن گفتاری تبدیل شوند که مهارت گوش دادن را توسعه می دهد ، منبعی که مهارت نوشتن خلاقانه و فعالیتهای نمایشی خود را برای دانش آموزان فراهم می آورد. مشارکت بدنی با برنامه ریزی دانش آموزان با ایجاد تعامل فردگرایانه و مشارکتی با فعالیت های داستان پردازی وارد یک محیط یادگیری مؤثر می شوند (، ۱۹۸۸). بنابراین ، زندگی یادگیری یکنواخت آنها به محیطهایی تبدیل می شود که به علاقه ، درخواست و مهارت دانش آموزان پاسخ می دهند. این امر باعث می شود تا هر دانشجویی در بخشی از دوره و مشاركت فعال در دوره فعالیتی را برای خودش پیدا كند و این همه موفقیت را در كنار هم قرار می دهد.
  
   

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید